Echt, serieus stad Gent?

Begin september kreeg ik een factuur van de buitenschoolse opvang die langs geen kanten klopte. Er werden drie warme maaltijden aangerekend terwijl Zoon altijd zijn eigen lunchpakket heeft meegenomen en we bij het inschrijven ook zeker geen warme maaltijden hebben geboekt. Er stond een gewettigde afwezigheid op terwijl hij pertinent zeker elke dag is gegaan. Dus mail ik de dag zelf nog naar de contactpersoon van de opvang van Stad Gent.

11 dagen later nog geen reactie dus ik stuur nog een vriendelijke reminder naar dezelfde persoon. Want ik ben niet graag een wanbetaler. Ik krijg daar zelfs behoorlijk wat stress van, van zo dingen die maar niet in orde komen. Een kleine maand later, op 15 oktober, stuur ik een derde e-mail.

Nooit heb ik reactie gekregen.

En nu, een half jaar later, ineens brieven met dreigen van gerechtelijke wegen en extra kosten?

Dat vind ik nu echt eens geen manier om met mensen om te gaan.

Tot slot nog een uitsmijter. Begin vorige maand een factuur, daags nadien een e-mail met de mededeling dat de verstuurde facturen fout zijn, dat ze dus niet betaald moeten worden en men alles zal doen om zo snel mogelijk juiste facturen te sturen. Ook dan hetzelfde liedje, nooit nog iets van gehoord. Dus heb ik vanmorgen maar de factuur waarvan ze zelf zeggen van niet te betalen, betaald, eer ze weer dreigen met deurwaarders.

Echt mensen…

 

Update: enkele uren na mijn mail met het departementshoofd in CC (vuile truc maar ik moest iets doen) is er ineens antwoord dat ik gelijk heb wat de foute factuur betreft en ze het gaan corrigeren. Ben vooral blij dat daarmee de kous na een half jaar hopelijk eindelijk af is…