Ditjes en datjes

  • Deze week teamdag gehad, hier in Gent nog wel. In de voormiddag een beetje gebrost tijdens de frisbee, deed me te veel aan die vervloekte LO lessen denken van vroeger. In de plaats gaan wandelen en toevallig de vangst van een gewonde karper (12 kilo) gezien, en het terugwerpen van het beestje na zijn behandeling. Indrukwekkend! Namiddag The Target gespeeld, een boef-en-flikken-spelletje met gps, best wel amusant. Veel gelopen hebben we niet, mijn collega en ik deden het rustig aan, en toch hebben we met ons team de boeven twee keer verslagen. Ha!
  • Morgen verkiezingen. Ik weet nog altijd niet op wie ik ga stemmen. Tot hiertoe altijd trouw geweest aan de groenen, maar de laatste jaren kunnen ze me minder en minder overtuigen. Ze zijn echt niet meer mee, heb ik zo de indruk. Vannacht nog eens goed over slapen en dan morgen in het hokje de knoop doorhakken. Misschien dat ik dit jaar eens verschillend stem voor Europa en Vlaanderen en het zo oplos, hm…
  • Deze week ook een tweede architect gesproken. Ons verbouwen-in-kleine-stapjes-plan marcheert niet, na 3 jaar staan we nog altijd nergens. En dus hebben we besloten het toch maar groots te gaan aanpakken, een architect te zoeken en dan de boel in één keer voor eens en altijd aan te pakken, zo ingrijpend als nodig blijkt. Volgende week spreken we met een derde bureau, en dan willen we de knoop doorhakken, zodat er hopelijk voor eind 2010 gestart kan worden.
    Bedoeling is de leefruimte beneden grondig te herdenken, en de kleine, donkere, benepen en verouderde living en keuken te herwerken tot moderne, open, lichte ruimtes. Wordt dus zeker vervolgd.
  • Het theaterseizoen zit er maar net op, en het volgende dient zich reeds aarzelend aan. Net de Vooruitprogrammabrochure zitten doorspitten om een nieuw abonement samen te stellen. Ik weet zo ongeveer wat ik wil zien, nu het nog in een formule gegoten krijgen en wat schrappen, want 15 voorstellingen is me te veel! Ik merk trouwens net dat mijn reactie op het stuk van Heldenberg vandaag als ‘opmerkelijke reactie’ op de homepage van Vooruit staat, cool!!
  • De wereld is klein, wist u dat, en zeker sinds hij gedigitaliseerd is. Gisteren op Facebook opgespoord door een vakantielief van maar liefst 14 jaar geleden. 14 jaar! Ik was 17 en stond op de overgang van het middelbaar naar ’t unief. Spannende tijden.
    Man man, wat is mijn wereld veranderd sinds die tijd. Zet je aan het mijmeren! Maar als ik het zo allemaal bekijk, zijn de dingen wel ten goede veranderd. Ik ben een geluksvogel 🙂

Een gedachte over “Ditjes en datjes

  1. leuke blog, gewoon verhalen over het alledaagse leven, ik kom nog wel eens terug kijken.

    groetjes! En kom gerust ook eens langs 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.